Retur og reklamasjoner

Returrett

30 dagers returrett

Varen må være i tilsvarende stand som da du kjøpte den. Du må derfor ta vare på emballasjen slik at den overleveres i den. Varen må da returneres til vårt lager. Unntaket er elektriske komponenter som lys, pærer, motorer, brytere osv.

Retur av varer betalt med faktura

Varen kan returneres til vårt lager:

BG nor as

Nettbutikk ordre

Strømsveien 312

1081 OSLO

Ordren krediteres og du vil få utbetalt det du eventuelt har betalt.

Ved utestående faktura hos fakturaleverandør (Klarna eller hos oss, må denne betales innen betalingsfrist selv om varen er returnert til varehus.

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.